Ako postupovať v prípade technického problému?

V tomto článku Vám popíšeme niekoľko dôležitých krokov, ktoré často vedú k vyriešeniu technických problémov. Prosím, predtým než zavoláte technickú podporu, uistite sa, že ste tieto kroky uskutočnili, 

 

1. Prečítajte si návod a manuál!

Väčšinou nás zákazníci oslovujú s problémami, ktoré pramenia najmä z nepozorného preštudovania návodov, ktoré sú priložené ku kamerám alebo kamerovým systémom.  Zákazníci často zvolia iné postupy, než sú opísané v návode, a následne sa z tohto dôvodu vyskytnú problémy.  Ak si nie ste istý, či ste postupovali správne, prejdite si celý návod ešte raz, a skontrolujte všetky nastavenia a zapojenia. Kliknite na Návody a manuály ku kamerám SecuriaPro.


2. Skontrolujte zdroj napájania

Väčšina bezpečnostných kamier je napájaná cez Ethernet (PoE).  Ak je to tak, overte, či je váš zdroj PoE napájaný a či je správne nakonfigurovaný.

Ak je kamera napájaná elektricky cez zástrčku, najprv skontrolujte, či je zapojená. Ak je zapojená, skontrolujte, či kamera prijíma príslušný výkon, ktorý je potrebný pre konkrétne zariadenie. 

Ak je kamera napájaná z batérie, skontrolujte, či je batéria nabitá a poskytuje kamere dostatok energie. Je dôležité poznamenať, že všetky batérie majú životnosť a v prípade starších zariadení môže byť potrebné ich vymeniť.

Ako zistiť, či je vaša kamera zapnutá: Väčšina bezpečnostných kamier má LED kontrolky, ktoré indikujú ich stav napájania. Tieto kontrolky môžu tiež signalizovať, či je kamera pripojená k bezpečnostnej sieti a či skutočne prenáša dáta. Každá bezpečnostná kamera je však iná, preto vám odporúčame pozrieť si príručku pre špecifické indikátory napájania vašej kamery.

Ak ste si istý, že je zlý práve zdroj, vyplňte reklamačný formulár, a my Vám pošleme nový zdroj. Nemusíte zasielať svoj nefunkčný. Prvá reklamácia zdroja sa rieši okamžitou výmenou. 

3. Postupujte pomocou vylučovacej metódy

Dôležitým krokom je zistiť, ktorý komponent v celom kamerovom systéme je ten, ktorý spôsobuje problém. Je nutné tento komponent identifikovať. Docielite to tak, že vymeníte jeden komponent za iný, a odskúšate, či problém pretrváva. Napríklad ak vám nefunguje kamera, vymeníte ju za druhú, ktorá fungovala. Ak funguje, dozviete sa tým, že napájanie je v poriadku.

Ďalší príklad: Máte 4 kamerový set, a pri  1 alebo 2 kamerách vám vypadáva obraz. Skúste odpojiť 2 plne funkčné kamery. Ak tie čo vypadávali, budú po odpojení bezproblémovo fungovať, problém môže byť v adaptéry, ktorý je chybný, a nesprostredkuje dostatok elektrickej energie do všetkých 4 kamier. 

Toto môžete vyskúšať aj pri viacerých iných komponentoch.

 

4. Uistite sa, že nemáte problém so sieťou

Veľa problémov súvisí so zmenou vášho internetového pripojenia alebo internetového smerovača. Zmena poskytovateľa internetu, zmena smerovača v dôsledku zlyhania alebo aktualizácie softvéru vyžadujúce dodatočnú konfiguráciu sú často príčinou problému s externým pripojením.

Zmenili ste poskytovateľa internetu? Ak áno, vaša vonkajšia IP adresa sa mohla zmeniť. Môže to byť aj prípad, keď nemáte internetovú službu so „statickou IP“.
Menili ste router? Ak áno, budete musieť nakonfigurovať firewall alebo nastavenia konfigurácie portu na novom smerovači.
Má váš rekordér/kamerový systém stále prístup na internet? Problém môže byť spôsobený zmenami konfigurácie na samotnom kamerovom systéme, ako je nová IP adresa, nesprávna IP brána alebo iné zmeny konfigurácie.

 

 

5. Skontrolujte kabeláž

Ďalším jednoduchým, ale účinným krokom je kontrola kabeláže. Skontrolujte či niekde nemáte zamotané alebo zauzlené káble, rozstrapkané drôty, uvoľnené spojenia. Je tiež dobré skontrolovať, či sú vaše káble správne a bezpečne pripojené k správnym portom. Doporučujeme použiť káble, ktoré dodávame ku kamerám. Ak sa rozhodnete použiť iné káble, uistite sa, že sú správne, a vhodné na toto použitie. Častým problémom je, že užívatelia použijú svoje káble, ktoré nie sú určené na tento účel a kvôli nesprávnemu používaniu nastane problém.. 


6. Obnovte výrobné nastavenia

Vieme, že toto nie je obľúbená možnosť . Začať odznova môže byť časovo náročné, pretože to často znamená stratu vašich nastavení a preferencií. Ale môže to byť tiež neuveriteľne efektívne pri opätovnom spustení kamier.  Reset odstráni všetky vykonané nastavenia a konfigurácie a vráti ich do pôvodných nastavení. Pamätajte, že týmto spôsobom sa vymažú všetky nastavenia a prispôsobenia, ktoré ste vykonali. 

 

 

Späť do obchodu